Aşa cum nicio minune nu ţine mai mult de trei zile, nici DN 1H, care leagă oraşul Aleşd de Zalău, până nu demult cel mai bun drum din Bihor, n-a ţinut decât trei ani.
Modernizată în perioada 2011-2014 pe bani europeni, printr-un proiect despre care s-a speculat că era menit să faciliteze accesul turiştilor la Băile Boghiş, deţinute de Elena Udrea, şoseaua a ajuns ca un castel de nisip spălat de apă, asfaltul surpându-se pe mai multe porţiuni.
Şoferii trebuie să fie cu ochii-n patru, însă, şi spre cer, deoarece de pe versanţii încorsetaţi cu plase de sârmă prea subţire rocile o iau la vale, pe carosabil. Compania de Drumuri a cerut firmelor plătite cu 89 milioane de lei (OHL ZS, Peyber Hispania şi CCCF Timişoara) să remedieze deficienţele, dar acestea au refuzat, replicând că greşită a fost nu execuţia, ci proiectarea.
Totuşi, o expertiză tehnică a arătat contrariul, aşa că luna trecută Compania a decis să rezilieze contractul, urmând să folosească banii din garanţia de bună execuţie pentru refacerea lucrărilor. Statul mai trebuie să decidă acum dacă aplică sau nu firmelor şi alte penalităţi, dacă nu de alta măcar ca să mai facă rost de nişte sume la bugetul oricum prea subţire. Cât un strat de asfalt în România…